MOTORRENS MED HYDROGEN

Visste du at 1 av 3 biler får problemer grunnet tett og tilsotet motor?

Vasker du bilen utvendig?

   Hva med innvendig i motoren?

HVA ER HYDROGRENRENS OG HVORFOR ER DET NØDVENDIG?

Hydrogenrens er en prosess for å fjerne karbon eller sot fra motoren på bilen.
Disse forekomstene av uforbrente hydrokarboner ender opp med å tette motoren din, så vel som deler som for eksempel EGR-ventil, partikkelfilter og/eller turbolader.

Det er forbrenningsprosessen i motoren som forårsaker sot-/karbonavleiringer i sylindere, stempler, partikkelfiltre, EGR-ventiler og turboer.

Tilsotede deler forhindrer at motoren fungerer som den skal.

Resultater er at om karbonforekomstene (sot) ikke fjernes regelmessig vil drivstofforbruket øke og det er mer sannsynlig at dyre deler må skiftes. Typisk pris på skifte av EGR ligger i området 7 000 til 14 000 kr og 30 000 for turbo.

Hydrogenrensing kan redusere drivstofforbruket med opptil 15%, redusere miljøgifter som slippes ut med opptil 50% og redusere risikoen for dyre reparasjoner.

Avhengig av kjørelengde vil kostnaden til en behandling ofte spares inn gjennom redusert drivstofforbruk. Bileieren reduserer sjansen for kostbare reparasjoner, opprettholder bilens verdi.

HVORDAN VIRKER MOTORRENS MED HYDROGEN?

Gjennom produksjon av hydrogen med Hy-Carbon maskinen som tilføres motoren mens den går og bilen står stille, renses motoren og dens kostbare komponenter. I tillegg kan Hy-Carbon maskinen manipulere motorens EGR ventil mens den renses for å optimalisere renseprosessen. Løsningen er effektiv og ikke-aggressiv siden det ikke benyttes kjemiske og etsende produkter i prosessen. Prosessen benytter kun strøm og deionisert vann.

Karbonet (sot) oppløses i motoren og går ut med eksosen som normalt. Etter en behandling vil bilens ytelse gjenopprettes til sitt opprinnelige nivå.

HVORFOR RENSE MOTOREN?

Kjøremønster, klima og forurensningsstandarder forverrer karbonforekomster (sot) og øker riskikoen for at bilen får et sammenbrud.

Ved å velge motorrens ved hjelp av hydrogeninnsprøytning, vil du unngå tilstopping og i mange tilfeller slippe å bytte dyre deler slik som

  • EGR-ventilen (10 - 30.000,-)

  • Dieselpartikkelfilteret DPF (15 - 25.000,-)

  • Turbo (30 - 60.000,-)



Hydrogenrens = færre lys på dashbordet og mange penger spart!

 

 

Avslag på EU-kontrollen* grunnet for høy avgass-/røykgassverdier?

Med nye standarder for forurensning, spesielt når det kommer til måling av røykgasser, kan dette føre til at bilen ikke blir godkjent. Enten det er diesel eller bensin, vil eksosen fra motoren avvise mye mindre fine partikler senker de skadelige utslippene med opptil 50 %

Hydrogenrens = godkjent EU-kontroll!

HVA ER GARANTIEN?

Rengjøring av motoren innvendig er alltid gunstig og nødvendig for å opprettholde bilens levetid

Maskinene er produsert i Frankrike og består av patentert teknologi som er resultatet av flere år med forskning og utvikling. Vi tilbyr deg en velprøvd og vellykket løsning som er effektiv, uten kjemikalier og økologisk, for best å løse problemene med motoren din.

Effektiviteten taler for seg selv

Det er allerede utført over 3 million motorrenser siden 2014 og det har aldri forekommet ett forsikringskrav knyttet til motorrensingen.

Vår FlexFuel Hy-Carbon løsning garanterer en skånsom rengjøring og er effektiv og ikke-aggresiv, noe som vil si at det ikke tilføres noen kjemiske eller etsende løsninger i motoren.

Rengjøringen av motoren tilpasses etter akkurat din bil.

MOTORRENS MED HY-CARBON® HYDROGEN ER EN NULLRISIKOLØSNING.

HVA KOSTER DET?

Forebyggende behandling anbefales som en del av vedlikeholdet av bilen og hjelper til med å forlenge motorens levetid. Ved å forhindre tetning av motoren unngår du sammenbrudd, overforbruk av drivstoff og tap av ytelse. Pris på de forskjellige behandlingene avhenger av bil modell.

  • For en forebyggende behandling på 60 minutter er satsen fra 1.800,-

  • For en kurativ (fiksende) behandling på 120 minutter er satsen fra 3.600,-

  • Diagnose før og etter er inkludert i begge behandlingene.

Den kurerende behandlingen gjør det mulig å behandle funksjonsfeil på bilen. Denne behandlingen senker også drivstofforbruket og reduserer de forurensende utslippene.

Synes du det fortsatt virker dyrt?
Kostnaden er minimal sammenlignet med bytte av dyre deler og kan spare deg for mer enn 55.000 kroner!